Субота, 18.05.2024, 14:47 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
www.sfera-poslug.ucoz.ru
Головна
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
[14]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті »

ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ , СВОБОДА ВИБОРУ І ХОЛОДИЛЬНИКИ
ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ

СВОБОДА ВИБОРУ І ХОЛОДИЛЬНИКИ
  До покупки холодильника більшість з нас відносяться серйозно – річ ця купується на роки, їй ми довіряємо найцінніше – їжу, і тому ми цілком усвідомлено прагнемо купити надійний і красивий агрегат. Але чи так ми вільні в своєму виборі, як самі вважаємо, і що робить на нас вплив при виборі тої чи  іншої моделі?

ПРО ЩО ДУМАЄ ПОКУПЕЦЬ

 Перш за все, окрім цілком об'єктивної необхідності купити холодильник, існують ще і додаткові бажання, що живуть в нашій голові. Перш за все, це прагнення зробити своє життя комфортнішим. Це «скромне» бажання і визначає наші переваги при покупці, і, в якійсь мірі, є двигуном прогресу.

 В кінці 90 рр. в Росії одній з найактуальніших характеристик холодильників стала наявність системи автоматичної разморозки і в морозильній, і в холодильній камерах. Пострадянські господині дуже добре пам'ятали, як їх мами, та і самі вони вимушені були кожні два тижні розморожувати холодильник, скільки при цьому натікало води, витрачалося часу, а іноді і псувалося продуктів. Тому і прагнули максимально полегшити свій побут і купували холодильник, який розморожувався сам. Поступово прийшло розуміння, що в сучасних двухдверных агрегатах холодильна камера не потребує частого розморожування і без систем автоматичного відтавання, і на сьогоднішній день ця характеристика багато в чому втратила свою актуальність. Крім того, власники холодильників з автоматичною системою відтавання холодильної камери до цих пір «розплачуються» за зайву функцію – такі холодильники галасливіші, більше витрачають електроенергії, частіше включаються. Зараз на перший план виходить інша характеристика – безшумність кухонного агрегату. Користувачів дратують і стукіт дверець холодильника, і незвичні «завивання» хладагента, і гучне відключення приладу. Розуміють це і виробники, тому в своїх рекламних роликах всіма способами підкреслюють саме цей чинник комфорту. А ось наскільки «тиха» робота холодильника відповідає вашим поняттям про комфорт визначатися треба ще до покупки, а не після неї. Взагалі, кожен наступний холодильник покупець прагне зробити комфортнішим приладом для себе, але для кожного комфортність виражається по-різному. Для когось – це можливість зберігання пляшок в холодильнику у фіксованому горизонтальному положенні, для когось – режим «супер» заморожування, для когось наявність зони «биофреш».

 Другий важливий момент – усвідомлено або не дуже ми прагнемо наслідувати своєму реальному або придуманому кумирові. Тому люди і прагнуть набувати саме тієї моделі, яку побачили по телевізору в квартирі улюбленого артиста, або, на худий кінець, «у тієї рудої з 5 поверху». Важливо і те, яка техніка стоїть на кухнях улюблених кіношних персонажів. Адже це прекрасна реклама. Так холодильники Rosenlew (ця торгова марка належить шведському концерну Electrolux) назавжди увійшли до свідомості радянських людей як зразка «хорошої фінської техніки», яка може і калимом служити за «спортсменку, комсомолку, красуню». Крім того, при будь-якій покупці ми прагнемо підвищити свою самооцінку, викликати увагу і навіть захоплення тих, що оточують, починаючи з продавця і випадкових свідків і закінчуючи близькими друзями. Не виключення з цього правила і така крупна покупка, як холодильник. Звичайно, якщо ви придбали прилад невідомого виробника десь на черговому ринку, це просто показник вашого невисокого матеріального положення на даний момент і все, а ось якщо ви стали володарем агрегату престижної марки – чим не привід похвалитися, адже таким чином ви підкреслюєте своє певне суспільне положення. Виробники чудово розуміють цю купівельну «слабинку», тому за відоме «ім'я» виробника вам доведеться доплатити до 20% від загальної вартості приладу.

 Як не дивно, але разом з прагненням наслідувати авторитетам, в нас уживається бажання відрізнитися від інших. У деяких російських покупців, що мають достатні грошові кошти, прагнення виділитися розвинене досить сильно. Завдяки цьому охоче купуються оригінальні моделі холодильників – прилади, не схожі на останніх. Прикладом можуть служити моделі холодильників Electrolux з полицею з натурального дерева для зберігання пляшок, з плетеними кошиками для овочів і фруктів і з ручкою, обтягнутою бичачою шкірою. У Швеції ці прилади не мають особливого попиту, а ось в Росії активно розкуповуються. Прагнення виділитися примушує багато віддавати свої холодильники для нанесення на них малюнків або розпису. Завдяки такому нехитрому і не дуже дорогому прийому можна зробити унікальним будь-який серійний прилад, незалежно від ціни і терміну експлуатації. Правда фахівці стверджують, що білий колір холодильників – це не розкіш, а технічна характеристика – адже білий колір відштовхує тепло, але любителів ексклюзиву це не зупиняє. Ще варто відмітити, що холодильник підсвідомо жінки асоціюють з чоловіком. І вимоги до обранця відповідні – любимо високих і струнких. Цікаво, що не тільки само слово «холодильник» в російській мові чоловічого роду, але і більшість розкручених брендів теж чоловічого роду – Стінол, атлант, Bosch, Electrolux, Indesit, Ariston, Samsung, Liebherr.

ПРО ЩО ДУМАЄ ПРОДАВЕЦЬ

 Між самим холодильником і потенційним покупцем знаходиться ще одна людина – продавець. Що у нього в голові, які мотиви примушують продавця активно рекомендувати вам ту або іншу модель холодильника? Перш за все, майже завжди продавець бажає продати найбільш дорогу з доступних вам моделей, на те він і продавець. Для цього він може використовувати цілий ряд психологічних прийомів свідомо (якщо навчений ним) або несвідомо (якщо талановитий). Відзначимо, що розмова йде про кваліфікованих продавців, які зацікавлені в продажах, хамовиті і що не звертають на покупців ніякої уваги особи нас і вас, звичайно ж, не цікавлять.

 Зараз вже і немовлята, напевно, знають, що потрібно спочатку розташувати до себе клієнта, щоб потім він зробив те, що ви захочете. У психології це називається правилом прихильності. Ви більш охоче підете поряд тієї людини, яка вам подобається, тому продавці і поспішають привітно посміхнутися і встановити контакт. Іноді спрацьовує інший прийом – для того, щоб покупець купив яку-небудь модель, потрібно трохи зачепити його самолюбність, наприклад, недбало кинувши: «Це для спроможних людей». Ви, звичайно, хочете відчувати себе спроможною людиною і віддаєте перевагу цій моделі. Але більше всього ми «ловимося» на ті поради, які здаються нам неупередженими. Тому, якщо продавець довіритель пропонує купити саме цей холодильник, тому що він і надійніше, і трохи дешевше, покупець в 90% випадків погодиться – адже людина явно в збиток собі запропонував дешевший товар. Думка про те, що продавець за ваш рахунок звільняє місце в магазині і поспішає продати вам застарілу модель, оскільки магазин чекає нову партію товару, просто не приходить вам в голову. Іноді продавці є «фанатами» певної фірми-виробника, не тому що їм платять, а за велінням серця. Такий торговець активно рекомендуватиме вам моделі саме цієї фірми і умовчувати про пропозиції інших виробників. Причому, необов'язково пропонований товар буде поганим, навпаки, швидше за все він буде хорошим, але повну інформацію про всі моделі з схожими технічними характеристиками у такого фахівця ви не отримаєте. Де є фаворити, там повинні бути і аутсайдери. Деякі продавці дуже не люблять товари певної фірми-виробника, причому часто без об'єктивних причин. Тому такий консультант принципово не пропонуватиме вам холодильники своєї нелюбимої фірми, більш того, він буде вас всіляко відговорювати від покупки, приводячи більш менш серйозні доводи, або просто багатозначно посміхаючись.Ще всі продавці знають одне чарівне слово, яке дозволяє активно впливати на наш вибір, – це слово «знижка». Коштує його почути, і наші переваги міняються, ми уважно придивляємося до пропонованої моделі і лічимо про себе заощаджену суму. Але не забувайте про один нехитрий прийом – всі магазини спочатку збільшують ціну на товар, а потім вже з цієї завищеної ціни пропонують знижку. Таким чином, ціна із знижкою найчастіше є звичайною ціною товару. Прийом розрахований на нашу податливу психіку і дуже часто спрацьовує.

7 ПРАКТИЧНИХ РАД

 Що ж можна порадити покупцеві холодильника, як поводитися, щоб не потрапити під чарівливість продавця, вплив тих, що оточують, а тверезо і об'єктивно вибрати потрібний вам прилад? 
1. Головна порада – іти по магазинах вибирати холодильник без грошей. Їх відсутність захистить вас від імпульсної покупки.
2. Дивитеся, вибирайте і не поспішаєте.
3. Розмовляючи з продавцем, пам'ятаєте, що купуєте ви саме холодильник, а не продавця. Вам не потрібні ні його розташування, ні його усмішки. Вам потрібна від нього тільки інформація. Причому, в спірних місцях вірити йому ви не зобов'язані. Швидше за все, він про багато що умовчує, а про недоліки моделі може і не розповісти. Тому, якщо ви бачите, що полиці погано закріплені, а продавець говорить, що це тільки в демонстрованому екземплярі, дозвольте собі не повірити. Якщо вам здається, що дверці стукають, а продавець стверджує, що в домашніх умовах все буде по-іншому, він просто бреше.
4. Мовчите, як партизан, про ту суму, яку ви зможете витратити на покупку або в розмові з продавцем зменшите її на третину. Подивитеся, що зможе він запропонувати вам за ці гроші.
5. Не полінуєтеся, сходите в магазин іншої торгової мережі, подивитеся і послухайте, що вам там розповідять.
6. Не соромтеся, ставте всі питання, що цікавлять вас, якщо щось незрозуміло, просите пояснити. Деякі психологи порівнюють процес покупки з віджиманням мокрої ганчірки. У її ролі можете виступати і ви, і тоді продавець вичавить з вас всі гроші до краплі. Або, навпаки, він може сам стати «ганчіркою» у ваших умілих руках, якщо ви зумієте вижати з нього всю інформацію, якою він володіє, – про моделі, їх властивості, про гарантію, знижках і так далі
7. Вибравши 2-3 моделі, ідете  додому, але не за грошима. Відкладете покупку на день інший. Не дарма мовиться: «Ранок вечора мудріший». Вранці чарівливість продавців, суєта магазинів, всілякі впливи розсіються, і у вашій свідомості залишиться тільки холодильник Може бути вранці ви зрозумієте, що він вам не потрібний зовсім! А якщо ви прокинулися і упевнені, що потрібно купувати – їдьте і купуйте – це вже тільки ваш вибір, ніхто його вам не нав'язував.



Категорія: | Додав: ДІД-МОРОЗ (31.10.2009)
Переглядів: 604 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz